מכונת כביסה רועדת יכולה אמנם להיות משעשעת, אך עלולה להוות מקור דאגה לצרכנים רבים.
פירטנו עבורכם רשימה של סיבות לתופעה ואת פתרונותיהם, על מנת לסייע לכם צעד אחר צעד בדרך לפתרון.
במבט ראשון, זה נראה כאילו מכונת הכביסה שלכם התעוררה לחיים, נהנית מריקוד קטן שהיא רוקדת לעצמה. התופעה אולי לא מדאיגה אתכם, אבל בכנות- האם אי פעם ראיתם מכונת כביסה עושה משהו כזה בפרסומת בטלוויזיה? כנראה שלא. אם המיקרוגל שלכם יתחיל לרעוד על השיש, האם הייתם צוחקים וממשיכים הלאה? אני בספק.

סיבות לרעד במכונת הכביסה שלכם

איזון
למרבית מכונות הכביסה יש רגליות איזון עצמי / אוטומטיות. כאשר אין למכונה רגליות אוטומטיות, היא תיהיה בעלת רגליות שניתנות לשינוי באופן ידני על מנת לאזן אותה. מכונת הכביסה עלולה לרעוד כאשר הרגליות אינן מאוזנות כהלכה. זוהי ללא ספק, הסיבה הכי פחות מדאיגה לתופעה, כיוון שהפתרון הוא פשוט ביותר. כל שתצטרכו הוא פלס על מנת ליישר את רגליות המכונה באופן מאוזן.

מגש נשלף למכונת כביסה
מכונות כביסה שמועמסות אחת מעל השנייה לרוב מגיעות עם מגש נשלף למכונת כביסה. לאחר ההרכבה, הערכה שומרת על כל המבנה יציב. התקנה של מכונות אחת מעל השנייה ללא מגש נשלף למכונת כביסה יכול לגרום לבעיות, המכונות ירעדו עקב חוסר יציבות, במרבית המקרים במהלך מחזור הסיבוב.
כדאי להקדיש לנושא זה תשומת לב, כיוון שמכונות כביסה שמותקנות אחת מעל השנייה ללא מגש עשויות לא להיות מבטוחות תחת אחריות היצרן.

פיזור לא אחיד בתוך המכונה
יתכן שהעמסת מכונת הכביסה עצמה אינה נעשית באופן אחיד, ושמסיבה כלשהי כל תכולת המכונה נצמדת לצד אחד של התוף. כשזה קורה המכונה, עלולה לא למדוד באופן תקין את משקל הכביסה שבתוכה, או לגרום לחוסר איזון שבסופו של דבר מוביל לרעידות. דוגמא לכך היא מגבת גדולה שנדבקת לצד אחד של התוף. פריטים גדולים ורטובים אחרים כמו שמיכות יגרמו לאותה תופעה.
השתדל להימנע מלהעמיס את המכונה בפריטים רטובים יחד עם פריטים יבשים. אם לא ניתן להימנע מזה, ניתן להוסיף עוד מגבות או שמיכות למכונה כדי לחלק את המשקל באופן אחיד בתוף.

מוצרים מונעי רעידות
מוצרים כמו פלטפורמה יציבה ורפידות המונעות רעד, זמינות לרכישה על מנת למנוע את התופעה. הדרך שבה מוצרים אלו מציעים פתרון מוצלח היא ע”י יצירת משטח יציב ומאוזן עליו פועלת מכונת הכביסה. החיסרון היחידי במוצרים אלו, הוא המחיר שלהם. אם יציבות ואיזון אינן הסיבות לרעידת המכונה, אז ההוצאה אינה משתלמת. התחילו מלבדוק את יעילותן של רפידות המונעות רעד, הן זולות יותר ונוטות להוות פתרון טוב לבעיה. הרפידות פועלות באותו אופן של יצירת משטח מאוזן למכונה לעבוד עליו.

לא כל מכונת כביסה היא אותו הדבר. הכוונה היא שאין בעיה שמוצגת בצורה זהה בין מכונות שונות. ישנן מכונות שמתחילות בריקוד הרעד באופן תדיר יותר מאחרות, ולמרות שזה יכול להוות סימן לבעיה רצינית, לרוב לא מדובר באחת. מכונות חדשות יותר מכילות מנגנונים נוגדי רעידות. מכונות כאלו מומלצות לאנשים המתגוררים בבניינים.

פתרונות לרעד במכונת הכביסה שלכם

שלב 1: העמסה לא מאוזנת
נתחיל מלהבין את הגורם לבעיה. כפי הוזכר לעיל, הסיבות לתופעה הן ככל הנראה העמסה של התוף בצורה לא אחידה, או התקנה לא תקינה של המכונה.
הפסיקו את פעולת המכונה ופתחו את התוף על מנת לבחון האם יש צד אחד אליו נצמדת מרבית הכביסה. אם זה המקרה, פזרו את הכביסה בתוך התוף באופן אחיד ככל שניתן.

שלב 2: ברגים מהמשלוח
אם בשלב הקודם לא מצאתם שהכביסה נמצאת רק בצד אחד של התוף, ושזהו מקור הבעיה, בשלב הבא בדקו את החלק האחורי של המכונה. לעיתים ברגים ששימשו להעמסת המוצר ושילוח שלו נשארים מחוברים למכונה, אם מצאתם ברגים כאלו, הם ככל הנראה האשמים ברעד.
כדי לבצע את הבדיקה עליכם לפתוח את הדלת הקדמית ולדחוף את התוף כלפי מטה. אם התוף לא זז בצורה אנכית, יש סבירות גבוהה שהברגים מהמשלוח עדיין מחוברים. אם הברגים הוסרו בהצלחה, התוף אמור לזוז מעט מטה כאשר מפעילים עליו מעט לחץ. אחרי שמסירים את הלחץ, התוף אמור לעלות מעט מעלה ולחזור בחזרה למקומו.

שלב 3: הגברת יציבות
נסו להטות את מכונת הכביסה, אם יש לכם מקום לעשות זאת. אם המכונה מתנועעת כאשר אתם מטים אותה, חזקו את הברגים בתחתית המכונה כדי לחזק את היציבות שלה והבעיה אמורה להיפתר.

שלב 4: איזון מחדש
אם מסיבה כלשהי המכונה עדיין מרקדת כאשר היא נכנסת למחזור סיבוב, נסו לאזן אותה בשנית ולהפעילה מחדש.

שלב 5: יצירת קשר עם בעל מקצוע
אם בשלב זה הפעלתם את המכונה והבעיה אינה נפתרה, אנו מייעצים לך להזמין טכנאי מכונות כביסה שיבדוק את המכונה.
אנא צרו קשר עם צוות שירות הלקוחות שלנו ב SSI פתרונות קירור. אחד מאנשים המקצוע שלנו ישמח לסייע לך ולהדריך אותך בפתרון הבעיה של מכונת הכביסה שלך.


שירות לקוחותAuthor posts

Avatar for שירות לקוחות

לרכישת חלפים וקבלת שירותי טכנאים חייגו 0772201163

השבת הודעה